Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel med selyset.dk

Juridiske oplysninger www.selyset.dk ejes og drives af:

Fürst & Aabye I/S
H.C Andersens vej 12
3000 Helsingør
CVR.nr. 37149314
Ring til os: 25691723
Send os en e-mail: info@selyset.dk

Varekøb

Varekøb foregår ved følgende procedure: Den ønskede vare tilføjes til indkøbskurven. Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer. Marker at du godkender handelsbetingelserne, når indeværende handelsbetingelser er læst og accepteret. Vælg derefter kontakt og modtagerinformation Den ønsket leveringsmetode og betalingsmetode vælges Købet bekræftes og betaling gennemføres. Herefter modtager du en elektronisk en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Betaling:

Alle priser er angivet i danske priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Betaling for varerne kan ske online ved brug af Visa, Mastercard og Visa Electron. Vi trækker først pengene på dit kort, når varen afsendes.

Forsendelse og levering

Lagervarer sendes indenfor 1-2 hverdage efter, at vi har modtaget din bestilling. Er varen ikke på lager, kan der forventes levering indenfor 2-3 uger. Det er altid muligt at se lagerstatus inden varen tilføjes til indkøbskurven. Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum, giver vi dig information herom pr. mail eller telefon. Varerne kan komme af flere omgange med både Post Danmark, DHL og GLS, da vi benytter lagre flere steder i EU.

Alle vores ordrer under 750 kr. pålægges 75 kr. i fragt. Alle ordre over 750 kr. har gratis fragt.

Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen. Prisfejl Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Ansvarsfraskrivelse: Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@selyset.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Vedlæg derudover en kopi af bon/kvittering.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Hvis det ikke er muligt at sende med alm. post bedes du kontakte os med henblik p at finde en fælles løsning. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 100 - 500 kr. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Varen sendes til:

Fürst & Aabye I/S
H.C Andersens vej 12
3000 Helsingør

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos selyset.dk v/Fürst & Aabye I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi benytter cookies, som kun bliver brugt internt i firmaet til optimering af kundeoplevelsen på vores side. Du kan i din browser lade være med at acceptere cookies.

Vi benytter naturligvis et sikkert system, som er SSL certificeret, så alt data er håndteret efter gældende regler og love.

Vi benytter ikke informationerne til marketing medmindre du som forbruger giver os lov til det. Vi benytter som standard ikke dine oplysninger til markedsføring.

Den dataansvarlige er selyset.dk v/Fürst & Aabye I/S
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: info@selyset.dk. Det er vigtigt at du føler dig tryg ved at handle med os.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@selyset.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18-10-18

Oplysninger vedrørende online tvistløsning i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning:

Europa-Kommissionen giver forbrugere mulighed for at løse online tvister i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning på en af deres platforme. Platformen (http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerer som et websted, hvor forbrugere kan forsøge at nå udenretlige forlig vedrørende tvister, der opstår fra online køb og kontrakter til serviceydelser.

Følg os på Facebook